Veelgestelde Vragen

Voor jou een vraag. Van ons een antwoord. #durftevragen

Is XboxVerkopen.nl betrouwbaar?

Ja, zeker! Hier nog drie extra punten om je vertrouwen te winnen:
  • We zijn een geregistreerd bedrijf bij de Kamer van Koophandel onder KVK-nummer 84174218.
  • Je bent van harte welkom om langs te komen bij ons op kantoor in Utrecht.
  • We zijn gecontroleerd door Stichting Webwinkelkeur en hebben daar duizenden lovende reviews.

Wat moeten jullie met al die spullen?

Gamen tot we erbij neervallen! Gelukkig doen we dat niet alleen zelf, maar zoeken we voor je spullen ook een nieuw thuis bij andere gamers. Dat doen we via onze verkoopsite RetroXbox Kopen.nl.

Kan ik Xbox producten combineren met verkooporders van Nintendo en Playstation en Sega ?

Yes, dat is geen probleem. We hebben weliswaar aparte websites - NintendoVerkopen.nl, SegaVerkopen.nl, PlaystationVerkopen.nl en XboxVerkopen.nl - maar ze hebben allemaal een gezamelijke verkoopdoos, dus je kun het allemaal samen in 1 keer verkopen.

Hoe maak ik een account aan?

Tijdens het uitchecken maak je automatisch een account aan. Op dit account kun je de voortgang van je verkoop volgen. Heb je al een account, dan kun je hier inloggen.

Ik kan het product dat ik wil verkopen niet vinden.

In sommige gevallen kun je producten die niet in de database staat toch aan ons verkopen als wildcard. Zie de Wildcard pagina voor meer informatie.

Ik weet niet of de producten het nog doen en kan ze niet testen. Kan ik ze toch verkopen?

In dit geval kun je gewoon de paklijst samenstellen met de aanname dat alle producten goed werken. Na ontvangst testen wij alles. Als dan blijkt dat bepaalde producten niet goed functioneren, zullen we op basis daarvan een alternatief prijsvoorstel doen.

Mijn verkooporder staat in quarantaine. Wat betekent dat?

Voor sommige producten is het aanbod groter dan de vraag. Als jouw order in quarantaine staat, moeten we nog even handmatig naar je order kijken om te zien of we de producten in kunnen nemen. Stuur je spullen dus nog niet op. Je hoort uiterlijk de eerstvolgende werkdag van ons.

Moet ik de verzendkosten zelf betalen?

Nee, de verzending is voor jou helemaal gratis.

Je krijgt van ons een verzendlabel waarmee je het pakket kosteloos kunt verzenden met PostNL. Dit label kun je uitprinten en op de doos plakken en dan kun je het pakket afgeven bij ieder PostNL verzendpunt. Op het label staat ook een track-en-trace code, zodat je het pakket zelf kunt volgen.

Je kunt er ook voor kiezen om het op je eigen manier te verzenden of langs te brengen.

Kan ik het ook verzenden vanuit België?

Yes, geen probleem. Als je in België woont, krijg je een BPost verzendlabel. De verzending en ook de uitbetaling naar een Belgisch bankrekeningnummer kan iets langer duren. Voor de rest werkt alles precies hetzelfde. Zie hier meer info over verkopen vanuit België.

Kan ik de producten ook langsbrengen?

Zeker, je bent van harte welkom bij ons op kantoor in Utrecht. Het is wel belangrijk dat je eerst via de website je verkooporder afrondt. Hierna kun je het pakket tijdens kantooruren afgeven op Atoomweg 50 in Utrecht.

Wat gebeurt er nadat jullie de producten hebben ontvangen?

Na ontvangst van de producten worden ze bij ons uitgebreid getest en beoordeeld. Dit doen we in ieder geval binnen 72 uur. Beloofd. Beloftes zijn heilig bij ons, dus die houden we goed bij.

Als alles klopt, sturen we je een bevestiging en is de verkoop afgerond. In dat geval betalen we je direct uit en staat vaak de volgende dag het geld al op je rekening.

Wat gebeurt er als jullie het niet eens zijn met mijn beoordeling?

In sommige gevallen kan het zo zijn dat onze beoordeling anders is dan die van jou. Bijvoorbeeld als producten bij aankomst niet goed werken of als de staat van de producten heel anders is dan jij aangegeven had. In dat geval doen wij je een alternatief prijsvoorstel en heb jij 2 opties.

  • Als je akkoord bent, is de verkoop alsnog afgerond en betalen we je direct uit. Als we na 72 uur nog niets van je gehoord hebben, betalen we je ook uit.
  • Daarnaast heb je de mogelijkheid om ons voorstel te weigeren. In dat geval sturen wij je producten kosteloos terug. De ervaring leert dat terugsturen gelukkig vrijwel nooit nodig is, maar weet in ieder geval dat je dat achter de hand hebt.

We doen geen gekke dingen in de beoordeling. Beloofd. Het afgelopen jaar is gemiddeld 91.4% van het zelf ingevulde bedrag uitbetaald.

Wat kan ik doen om de kans te vergroten dat alles geaccepteerd wordt.

Het belangrijkste is om zorgvuldig en eerlijk te zijn. Dus zorg dat je de producten goed test en wees eerlijk in je beoordeling van de staat.

Wat is de aanleverbonus?

Je kunt een extra vergoeding verdienen door je producten netjes bij ons aan te leveren.

Gemiddeld verdienen verkopers 60% van de maximale aanleverbonus.

Zie onze tips om het maximale uit je aanleverbonus te halen.

Wanneer krijg ik uitbetaald?

Zodra de verkoop is afgerond, boeken we het overeengekomen bedrag direct automatisch over naar je IBAN. Afhankelijk van je bank staat met meestal de volgende dag op je rekening.

Leuk allemaal die beloftes, maar komen jullie ze ook echt na?

Ja. Beloftes zijn er om na te komen. We beloven liever uitbetaling in 3 dagen om het vervolgens binnen 24 uur op je rekening te hebben dan andersom.

Ook qua prijzen lokken we je niet met hoge prijzen op de website om vervolgens structureel een veel lager tegenbod te doen zonder duidelijke reden.

We houden al onze beloftes nauwkeurig bij om ervoor te zorgen dat we ze ook echt nakomen.

Ik verveel me. Kun je een foto van een kat laten zien?

Tuurlijk, geen probleem.

Veelgestelde Vragen Kat
verkoopdoos winkelmandje user fire tv circle gamepad star checkmark checkmark circle search lock